Tags

, ,

Yesterday was the Big Day. The day of El Clásico. We began the day by going to they gym, but unfortunately I don’t have any proof of this event. But what we did after that was definitely worthy of pictures. The other day I found an adorable shop close to our house, and yesterday we decided to go there to have a look at what they have to offer.

And I did find a couple of things actually, although I promised myself not to buy anything before the Paris trip. Hmmm…..

I found this pretty little skirt and a dress, too.There were so many nice things I could have bought, and not very expensive at all, either, but my budget is too tight unfortunately…

After that it was time for a tapas lunch at Bar Roble with the in-laws, it was very nice. Next to us we had a baby that didn’t stop laughing at me (have to think twice about my choice of outfit next time) and two elderly gentlemen that looked so Catalan I just had to take a photo of them:

After that terrific lunch we went home all four of us to eat some Häagen Dazs ice-cream, Macadamia nut to be more precise, while watching this:

It was a warm-up movie for our upcoming trip to Paris, and it was lovely!

Then it was time for the obligatory Saturday siesta, and after that we headed for our friends house, where we were going to watch the game. We were quite a few people, and the atmosphere was intense. Here the game is starting:

The game was very exciting and ended 1-1, and then we were definitely ready for bed..!

**********************************************************************

Lördagen var på alla sätt en finfin dag. Vi började den med att gå till gymmet, men det har jag inte dokumenterat tyvärr, ni får bara lov att lita på mitt ord. Efter det fick jag (efter diskreta små påminnelser under en hel veckas tid vill jag påpeka) med mig min Soul Man till en jättefin liten affär här i Gracia med alldeles, alldeles underbara kläder. Min Soul Man har utmärkt smak och är den bästa tänkbara personen att ha med sig om man ska prova kläder. Fast jag lånar INTE ut honom tyvärr.

Efter att jag hittat en fin liten kjol och en minst lika fin klänning och efter att ha lämnat en massa fina saker kvar i butiken som jag gärna också skulle ha tagit med mig hem (kläderna, inte butiken) fick vi sällskap av mina finfina svärföräldrar (rent tekniskt sett är dom ju inte det, men close enough!) och vi gick till Bar Roble för att inta lite lördagstapas. Och det var gott kan jag lova. Bredvid mig satt en liten bebis som höll på att skratta ihjäl sig åt mig under hela lunchen (nästa gång ska jag vara lite mer noggrann med klädvalet) samt två äldre herrar som såg så genuint katalanska ut att jag var tvungen att ta ett foto av dem.

Efter lunch värmde vi upp infor Parisresan med filmen Ratatouille som var hur bra som helst, och ännu bättre blev den med lite glass..! Och så lite siesta som sig bör.

Sen var vi så nervösa inför matchen att vi bestämde oss för att ta vårt pick och pack och gå till våra vänner för att se på fotbollen, ett par timmar innan avspark. Det var mycket diskussioner och åsikter och oväsen och stundtals önskade jag att jag hade tagit med öronproppar för att skona mina stackars öron, men jag överlevde och slutresultatet blev 1-1. Nästa match är på onsdag!

